За лаштунками Xiaomi: як вони це роблять?

26 Травень 2015

Коментарі:

0
 Травень 26, 2015
 0

Компанія Xiaomi кардинально змінила уявлення про традиційний китайський “копіювальний” бізнес. Давно минули часи, коли китайська електроніка робилася “у гаражі дідуся Лі і десяти його синів”. Кустарне виробництво поступилося місцем інноваційним технопаркам, дослідницьким інститутам, що борються за патенти, науковій організації праці та раціональному відношенню до часу і персоналу.

І якщо компанії, які виросли з державних оборонних підприємств (такі, як ZTE, Huawei та ін.), мали початкову науково-виробничу базу, що розвивалася урядом багато десятиліть, то нові високотехнологічні компанії, виробничі стартапи, взяли все нове і корисне із світового досвіду.

Такою стала і компанія Xiaomi, створена програмістом Леем Цзюнєм. Директор намагвся внести у своє створіння західну культуру виробництва, коли турбота про продуктивність персоналу сягає рівня турбот про успішність бізнес-моделі.

Якісні збірка і комплектуючі, видатний пром-дизайн, програмні рішення, орієнтовані на масового покупця, ідеї “розумної” екосистеми та ресурсозбереження – все це не могло залишитися непоміченим і не винагородженим.

Тому в даний момент Xiaomi і є лідером китайського ринку гаджетів і займає третє місце серед виробників смартфонів у світі.

Як вони це роблять?

Блогерам вдалося проникнути у головний офіс Xiaomi. Ось кілька світлин звідти.

Компанія займає три будівлі в Пекіні. Виробничі потужності розташовані в науковому та промисловому центрі Китаю – Шеньчжене.

Почнемо з магазину. Це не зовсім магазин, швидше, шоурум. Тут можна помацати, випробувати в дії всю техніку, що випускається Xiaomi.

195759qkkir2k3maaizf8z .jpg.thumb

Дерев’яні столи та білосніжне оточення ніби натякає на те, що на батьківщині Xiaomi – навіть крутіше, ніж Apple 🙂

195832yecl884z8earqoz6 .jpg.thumb

У шоурумі можна зробити селфі за допомогою Yee Sport Camera

195842xhhiv9pp9zoabita .jpg.thumb

Або подивитися серіал на Mi TV2 і зацінити його роботу з Mi Wi Fi Router, Yee Smart Camera, Xiaomi Air Purifier, увімкнутих у Me Power Strip.

У шоурумі можна замовити товар в інтернет-магазині за допомогою терміналів, і одразу отримати його.

А ось і офіс. Тут дуже серйозно працюють працівники компанії. Вони можуть поспілкуватися з вами будь-якою мовою.

200125f9dvvl29agd2g4wt .jpg.thumb

Гарячі часи настають під час флеш-розпродажів. У ці години продаються мільйони пристроїв.

195704roddhhqr2cdedpqk .jpg.thumb

Коли настає “тиша”, працівники можуть відпочити, поговорити, обговорити робочі моменти відносно на самоті (у Китаї це глобальна проблема).

195954a232sywyw5iyd4sd .jpg.thumb

Можна не витрачати час на сходинки, а з’їхати униз з вітерцем.

195959rtt6qqnzjt2x1v29 .jpg.thumb

В офісі присутні спортивні знаряддя, тенісні столи (а ханьці – великі майстри свого національного стародавнього виду спорту). Є також і басейн.

195948vk110nwnwnf1zlfc .jpg.thumb

Біля вікон видно кімнати для перемовин. Вони відокремлені від загального простору лише тюлевими стінами. Зате вид з вікна хороший 🙂

200511yp9mfa9z8on94if9 .jpg.thumb

Величезні Mi Bunny стоять на сторожі секретів компанії.

А ось і розробники. Швидше за все, це дизайнери. Працюють на ворожій техніці, але своїх комп’ютерів Xiaomi поки що не випускає.

200117bebr1qnvk9cje2jb .jpg.thumb

Менеджери працюють кожен у своїй комірці. Видно гарну вентиляцію, ергономічні крісла, багато зелені. Культура виробництва на висоті.

200111uxrxxqxzwaxp5jrj .jpg.thumb

Але от приходить час пообідати. Традиційно китайці їдять часто, але мало 🙂 Як з цим склалася справа в Xiaomi Tech, згідно фото сказати неможливо. Як завжди, їдальня – місце для спілкування.

201204yzhpepek9e31epj4 .jpg.thumb

Символ компанії – кроль MI Bunny, присутній скрізь. Ось і ще одна шафа з колекцією Мі Банні

200505hrmzqdccscmcjimy .jpg.thumb

А в цих шафах – сувеніри та подарунки від фанатів продукції компанії. Як зазначає керівництво Xiaomi (зокрема, в особі Хьюго Барра), у компанії є мільйони позаштатних співробітників – фанатів, які щодня тестують пристрої, додатки і прошивку MIUI і надсилають свої думки, скарги та пропозиції.

200606xxwawwzmag9xwrwq .jpg.thumb

Такий клієнто-орієнтований маркетинг приносить свої плоди. З приблизно 100 млн. Користувачів, компанія має не один десяток мільйонів лояльних покупців, які чекають на кожен новий пристрій, і купують їх. За це компанія вигадує різні способи мотивації для них. А вони надсилають компанії сувеніри, зроблені їхніми руками 🙂 Ось і ще одна шафа з виробами споживачів.

200611nqjpuw37zucqhc3w .jpg.thumb

А це не талісман, і “син полку”. Як свідчить корпоративна легенда, цей маленький “хатіко” приблудився до центрального офісу і жив на вулиці, доки його не вирішили поселити всередині. Тепер він створює комфорт всім, у кого немає можливості тримати вдома тварину (для Китаю це нагальна проблема). Будемо сподіватися, що в їдальні ніколи не закінчаться продукти і “хатіко” закінчить свій вік природним чином :))

200210prp5umsr36xv3163 .jpg.thumb

Шкода, що блогери не дісталися до цехів, де збираються пристрої, але вони, як вже казали, знаходяться далеко від Пекіна. Також не розкрита тема розробників MIUI. Але спасибі і за те, що є. Тепер ми маємо уявлення про те, як працюють в Xiaomi Tech.

Зарплатня у таких працівників досить висока, плюс щороку всі вони отримують в подарунок флагманський пристрій. Цього року це буде Mi Note pro.

Я би працював так. Стабільність і процвітання у наявності 🙂

Русская версия

Компания Xiaomi перевернула представления о традиционном китайском “копировальном” бизнесе. Давно прошли времена, когда китайская электроника клепалась “в гараже у дедушки Ли и десяти его сыновей”. Кустарное производство уступило место инновационным технопаркам, исследовательским  институтам, борющимся за патенты, научной организации труда и рациональному отношению ко времени и персоналу.

И если компании, выросшие из государственных оборонных предприятий (такие, как ZTE, Huawei и др.), имели изначальную научно-производственную базу, развивавшуюся правительством много десятилетий, то новые высокотехнологичные компании, производственные стартапы, взяли все новое и полезное из мирового опыта.

Такой стала и компания Xiaomi, созданная программистом Лэем Цзюнем. Директор постарался внести в свое детище западную культуру производства, когда забота о производительности персонала достигает уровня забот об успешности бизнес-модели.

Качественные сборка и комплектующие, выдающийся пром-дизайн, программные решения, ориентированные на массового покупателя, идеи “разумной” экосистемы и ресурсосбережения – все это не могло остаться не замеченным и не вознагражденным.

Поэтому в данный момент Xiaomi и является лидером китайского рынка гаджетов и занимает третье место среди производителей смартфонов в мире.

Как же они это делают?

Блогерам удалось проникнуть в главный офис Xiaomi. вот несколько фотографий оттуда.

Компания занимает три здания в Пекине. Производственные мощности расположены в научном и промышленном центре Китая – Шеньчжене.

Начнем с магазина. Это не совсем магазин, скорее, шоурум. Здесь можно потрогать, испытать в действии всю технику, выпускаемую Xiaomi.

195759qkkir2k3maaizf8z.jpg.thumb

Деревянные столы и белоснежное окружение как бы намекает на то, что на родине Xiaomi – даже круче, чем Apple 🙂

195832yecl884z8earqoz6.jpg.thumb

В шоуруме можно сделать селфи  с помощью Yee Sport Camera

195842xhhiv9pp9zoabita.jpg.thumb

Или посмотреть сериал на Mi TV2 и заценить его работу с Mi Wi Fi Router, Yee Smart Camera, Xiaomi Air Purifier, включенных в Me Power Strip

В шоуруме можно заказать товар в интернет-магазине с помощью терминалов, и тут же получить его.

А вот и офис. Тут очень серьезно трудятся работники компании. Они могут пообщаться с вами на любом языке.

200125f9dvvl29agd2g4wt.jpg.thumb

Горячие времена наступают во время флэш-распродаж. В такие часы продаются миллионы устройств.

195704roddhhqr2cdedpqk.jpg.thumb

Когда наступает “затишье”, работники могут отдохнуть, побеседовать, обсудить рабочие моменты в относительном уединении (в Китае это глобальная проблема).

195954a232sywyw5iyd4sd.jpg.thumb

Можно не тратить время на ступеньки, а спуститься на нижний этаж с ветерком.

195959rtt6qqnzjt2x1v29.jpg.thumb

В офисе присутствуют спортивные уголки, теннисные столы (а ханьцы – большие мастера в этом своем национальном древнем виде спорта). Есть также и бассейн.

195948vk110nwnwnf1zlfc.jpg.thumb

Вдали видны комнаты для переговоров. Они отделены от общего пространства всего лишь тюлевыми стенами. Зато вид из окна хороший 🙂

200511yp9mfa9z8on94if9.jpg.thumb

Огромные Mi Bunny стоят на страже секретов компании.

А вот и разработчики. Скорее всего, это дизайнеры. Работают на вражеской технике, но своих компьютеров Xiaomi пока не выпускает.

200117bebr1qnvk9cje2jb.jpg.thumb

Менеджеры трудятся каждый в своей ячейке. Видна хорошая вентиляция, эргономичные кресла, много зелени. Культура производства на высоте.

200111uxrxxqxzwaxp5jrj.jpg.thumb

Но вот приходит время пообедать. Традиционно китайцы едят часто, но мало 🙂 Как с этим обстоит дело в Xiaomi Tech, по фото не скажешь. Как всегда, столовая – место для общения.

201204yzhpepek9e31epj4.jpg.thumb

Символ компании – кролик MI Bunny, присутствует везде. Вот и еще один шкафчик с коллекцией Ми Банни

200505hrmzqdccscmcjimy.jpg.thumb

А в этих шкафах – сувениры и подарки от фанатов продукции компании. Как правильно отмечает руководство Xiaomi (в частности, в лице Хьюго Барра), у компании есть миллионы внештатных сотрудников – фанатов, которые каждый день тестируют устройства, приложения и прошивку MIUI и присылают свои мнения, жалобы и предложения.

200606xxwawwzmag9xwrwq.jpg.thumb

Такой клиенто-ориентированный маркетинг приносит свои плоды. Из примерно 100 млн. пользователей, компания имеет не один десяток миллионов лояльных покупателей, которые ждут каждого нового устройства, и, что главное, покупают их. За это компания придумывает различные способы мотивации для них. А они присылают компании сувениры ,сделанные их руками 🙂 Вот и еще один шкаф с поделками потребителей.

200611nqjpuw37zucqhc3w.jpg.thumb

А это не талисман, и “сын полка”. Как гласит корпоративная легенда, этот маленький “хатико” приблудился к центральному офису и жил на улице, пока его не решили поселить внутри. Теперь он создает комфорт всем, у кого нет возможности держать дома животное (для Китая это насущная проблема). Будем надеяться, что в столовой никогда не кончатся продукты и “хатико” окончит свой век естественным образом :))

200210prp5umsr36xv3163.jpg.thumb

Жаль, что блогеры не добрались до цехов, где собираются устройства, но они, как уже говорилось, находятся далеко от Пекина. Также не раскрыта тема разработчиков MIUI. Но спасибо и за то, что есть. Теперь мы имеем представление о том, как работают в Xiaomi Tech.

Зарплаты у таких работников достаточно высокие, плюс каждый год все они получают в подарок флагманское устройство ушедшего года. В этом году это будет Mi Note pro.

Я бы работал так. Стабильность и процветание налицо 🙂

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

© 2018 Фан-сайт MIUI. Всі права захищені.
Копіювання матеріалів дозволяється лише з зазначенням активного посилання на джерело!